Napište co hledáte a zmáčkněte Enter

  • BREXIT – co lze očekávat na hranicích?

EWALS CARGO CARE spol. s r.o.

BREXIT – co lze očekávat na hranicích?


Nejhorší možný scénář pro hranice na konci přechodného období (31. prosinec 2020)

 
Předpokládá se, že členské státy EU na konci přechodného období zavedou na zboží ze Spojeného království stejné kontroly jako na zboží ze třetích zemí. Nejhorší možný scénář očekává, že 1. ledna 2021 nebude připraveno na nové hraniční kontroly 40–70% vozidel směřujících do EU.
V Doveru a Eurotunelu může být nepřipraveno 30-50% nákladních vozidel. Nedostatek kapacity k zadržení těchto nepřipravených vozidel v přístavech by mohl snížit tok dopravy na 60-80% normální úrovně. To by mohlo vést ke kolonám až o 7000 nákladních vozidel v Kentu a až k dvoudenním zpožděním vozidel. 
Ke zlepšení kapacity dopravního toku by mohlo dojít během prvních tří měsíců. Situaci by mohl ovlivnit i zimní vrchol epidemie COVID-19, který by potlačil poptávku po přepravě. Riziko kolon a zpoždění bude hrozit v přístavech, ve kterých provozovatelé odmítnou nalodění těm vozidlům, která nebudou mít příslušnou dokumentaci pro vstup do EU, a ve kterých budou celníci důsledně uplatňovat schengenské kontroly (Dover a Eurotunel).
 

Vysvětlující poznámka

Celkové zhodnocení dopravního toku je sestaveno na základě řady dílčích předpokladů. Prvním z nich je počet těžkých nákladních vozidel využívajících přejezdy přes Lamanšský průliv nebo jiné trasy z Velké Británie do Evropy. Druhý se týká úrovně připravenosti obchodníka, tedy opatření, která budou muset přijmout nezbytná opatření k zajištění správné dokumentace splňující požadavky EU. Dalším předpokladem je odhadnutí počtu nepřipravených těžkých nákladních vozidel na hranicích. Důležitým krokem je také posouzení toho, jak budou britské přístavy a členské státy přistupovat k novým celním postupům a toho, jak budou zacházet s jak budou zacházet s jakýmkoli nákladem, který nebude připraven překročit hranici, a to buď kvůli chybějící nebo chybné dokumentaci. Například Francie vyvinula systém, ve kterém bude oddělovat odbavená nákladní vozidla od těch vozidel, u kterých bude třeba vyřídit další formality. Tyto vozidla budou pokračovat do zadržovacích oblastí a budou zde zadržena, dokud se úspěšně nevyřídí dané formality. Kontroly budou probíhat i před naloděním ve Velké Británii, aby se zajistila shoda s celními orgány v členských státech.
Stanovený rozsah toku dopravy (60-80% normální úrovně) vyjadřuje týdenní průměr. Během jednotlivých dnů může docházet k přirozeným odchylkám a tok dopravy tak může být pod nebo nad stanoveným rozsahem.
Největší narušení toku dopravy se očekává zhruba po prvních dvou lednových týdnech, kdy se zvýší poptávka po přepravě. Zimní vrchol epidemie COVID-19 by sice mohl poptávku po přepravě potlačit, ale vyvstala by další rizika jako například absence zaměstnanců v přístavu či na hranicích, která by mohla nepříznivě ovlivnit tok dopravy.
Předpokládá se, že v případě dlouhých kolon v přístavech budou dopravci hledat alternativní trasy, aby se vyhnuli významným zpožděním. 
 
Nezávazná poptávka
Chcete ohodnotit naše služby?

Nezávazná poptávka


 Dostatečná kapacita
 Celovozové zásilky
 Částečné zásilky
 Expresní přepravy
 Intermodální (kombinované) přepravy
 Námořní a letecké přepravy
 Shunting - kyvadlové přepravy
 Skladování v návěsech
 Těžké a nadrozměrné přepravy
 Zásilky vysoké hodnoty
 Control Tower

 Paní     Pan






 



Chcete ohodnotit naše služby?

Vážení obchodní partneři,
abychom plnili co nejlépe vaše požadavky a očekávání, chceme vás požádat o odpověď na šest krátkých otázek:

Jak je Vaše firma spokojena s úrovní služeb poskytovaných firmou EWALS CARGO CARE spol. s r.o.? (můžete vybrat pouze jednu odpověď)



 

Vyhovuje Vám způsob komunikace s námi? (můžete vybrat pouze jednu odpověď)


 

Jsme podle Vašeho názoru dostatečně flexibilní a reagujeme včas na Vaše připomínky? (můžete vybrat pouze jednu odpověď)


 

Setkali jste se za poslední rok ze strany naší firmy s nedostatky? (můžete vybrat pouze jednu odpověď)


 

Měl/a jste při vaší poslední objednávce s něčím problém? (prosíme zaškrtněte)


 

Čím můžeme / podle Vás / dále přispět ke zvýšení kvality našich služeb?

 

Děkujeme, že jste si udělali čas na náš dotazník.
V případě zájmu můžete na sebe zanechat kontakt: